slogan BECO Vianen

 
   
 
Drieasser
 
Blauwe_maxxim_320.jpg Maxxim_320_met_afdekluik.jpg Maxxim_320_kiepende.jpg Maxxim_300_met_afdekluik.jpg Groene_maxxim_320.jpg Maxxim_300_op_beurs.jpg Maxxim_320_Belgie.jpg Maxxim_320.jpg Maxxim_320_Zwart.jpg
 

Beco drieassige zandkipwagen

De Beco drieasser zandkipper bestaat uit 4 modellen: de 280, 300, 320 en de 360, met een laadvermogen van respectievelijk 28, 30, 32 en 36 ton.

Dit type zandkipwagen is uitstekend geschikt  voor de grotere klussen om snel en efficiënt het werk te verrichten.

Naast de bekende Maxxim 320 en Maxxim 360 drieassige zandkipwagens zijn sinds kort ook 2 kleinere types toegevoegd aan het programma drieasssers toegevoegd.

De Maxxim 280 en Maxxim 300 worden gekenmerkt door een compacte bouw waarbij het Beco gelukt is het eigen gewicht, afhankelijk van opties, te reduceren tot minder dan 8.000 kg. Dit lage eigen gewicht betekent meer nuttig laadvermogen en een lager brandstof verbruik.
Het onderstel bestaat uit een geheel nieuwe triangel ophanging waarbij de speling- en onderhoudsvrije lagering zoals we die kennen uit de bestaande onderstellen natuurlijk zijn gebleven. Het uitgekiende ontwerp van dit type onderstel komt voort uit de ruime ervaring die Beco al jaren heeft met grotere 3-assers waarvan de unieke rijeigenschappen alom bekend zijn. Ook dit onderstel kenmerkt zich door uitstekende terreinvaardigheid op oneffen terrein en een hoog rijcomfort op de weg. Door de grote bodemaanpassing en de grote stuuruitslag wordt reductie van de trekkracht bereikt, hetgeen resulteert in een laag diesel verbruik dat met de huidige brandstofprijzen zeer actueel is. Daarnaast is het mogelijk om, ondanks de grote stuuruitslag, binnen een breedte van 2.550 mm te blijven.

De drieassige zandkipwagens zijn standaard voorzien van een hydraulisch geveerd tridem.
De triangel vering wordt standaard kruislings aangesloten. De vering (pendeling) door cilinders met onderhoudsvrije lagerkoppen zorgt voor een optimale compensatie tussen de assen onderling. Door een zeer grote bodemaanpassing en gedwongen besturing met een grote stuuruitslag wordt reductie van de trekkracht bereikt, hetgeen resulteert in een laag diesel verbruik. Daarnaast zorgt de zeer grote veerweg voor een uitstekende terreinvaardigheid op oneffen terrein en voor meer rijcomfort op de weg, ook bij hogere snelheden.

Deze vering kan worden uitgebreid met rijhoogte regeling (via load sense) en handmatige vlakstelling voor het kippen op oneffen terrein, deze worden bediend vanaf de  bedieningskast vanuit tractor.

De meest uitgebreide versie van dit type hydraulisch triangel vering bestaat uit een automatische rijhoogte en waterpas regeling.

Bij de drieassige kipwagens is het mogelijk om voor een aslift op de eerste as te kiezen, zodat er bij een lege kipwagen op 2 assen gereden kan worden.

CONTACT